utorok 22. júla 2014

Pohánková bublanina s ringlotami



Ringlota. Aj keď sa na internete tvári ako cudzie slovo, toto slivkové ovocie nie je až takým neznámym druhom. Šťavnaté, sladké a vhodné aj na raňajkový koláč.



suroviny (množstvo na veľký plech, na fotke je koláč z polovičnej dávky):

200 g pohánkovej múky
200 g hnedého cukru
4 domáce vajíčka
1 dl vody
1 dl oleja
½ prášku do pečiva
zopár kvapiek vanilkovej esencie
škoricový cukor

ringloty

postup:

V miske vyšľaháme bielka so štipkou soli na tuhý sneh.

V druhej miske rozmiešame žĺtka s cukrom, prilejeme vodu a vyšľaháme do peny. Pridáme olej, múku, prášok do pečiva, vanilku a poriadne rozmiešame.

Nakoniec vmiešame zľahka varechou sneh, aby nám koláč ostal krásne nadýchaný.

Plech vystelieme papierom na pečenie, vylejeme cesto, ledabolo poukladáme nakrájané ringloty a posypeme cukrom. Mala som v chladničke ešte zvyšok domácej ricotty, tak som jej trošku roztrúsila na vrch. Môžeme ešte použiť napríklad aj nasekané orechy. Fantázii sa medze nekladú.

Pečieme cca 30 min. pri 200°C. Samozrejme priebežne kontrolujeme cesto špajlou, či už je hotové a dávame pozor, aby sa nám príliš nevysušilo.





Podávame s horúcou kávou:)

4 komentáre:

  1. Prosím pokračuj v písaní - taktiež som intolerantná na lepok a nikdy neviem čo si mám urobiť na deiatu do školy alebo na raňajky, obed. Milujem tento blog a to som ho ešte len prvý krát otvorila. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. jeeeejj:)) dakujem velmi pekne! toto potesilo:) dobry chut prajem:)

      Odstrániť
  2. Dnes jsem dělala s meruňkami a je vynikající. Moc díky za recept!

    OdpovedaťOdstrániť